FANDOM

A gyermekek a negyedik évad tizedik, egyben utolsó epizódja volt.

Cselekmény A Falon

Havas Jon Mance Rayder táborába érkezik, azzal a szándékkal, hogy megöli a vadak királyát, hogy a vadak serege szétszóródjon. Mance Rayder sátrába érve azonban a vad király ajánlatot tesz- ha az Éjjeli Őrség átereszti a vadakat a Falon, egy csepp vér sem fog többé hullani. Azt is bevallja, hogy a vadak nem hódítani akarnak, csak félnek a Másoktól, ezért akarnak a Fal déi oldalára kerülni. Mielőtt Jon választ adhatna ajánlatára, váratlanul megjelenik Stannis Baratheon seregével, szétveri a vadak seregét, és elfogja Mancet. Stannis bejelenti, hogy innentől ő a király a Falon, az Éjjeli Őrség pedig hálával tartozik neki, amiért legyőzte ellenségeit. Ő és serege elfoglalja a Fekete Vár nagy részét.

A Völgyben

Brienne és Podrick már a Völgyben járnak, egyre közelebb kerülve Sansához. Ekkor váratlanul találkoznak Arya Starkkal és a Vérebbel, akik a Folyóvidékre tartanak. Brienne, Catelyn Starknak tett esküjére hivatkozva biztonságos helyre akarja vinni Aryát, a Véreb azonban nem hajlandó átadni neki a lányt. Veszekedésük végül párbajba torkollik, melynek végén a Véreb súlyosan megsebesül, Arya viszont elrejtőzik Brienne elől. Amíg Brienne és Podrick őt keresik, Arya ellopja a Véreb lovát, és, hiába könyörög a halálosan sebesült Véreb, hogy vessen véget szenvedésének, ellovagol. A legközelebbi kikötőbe érve egy Falra induló hajót próbál keresni, hogy Havas Jonhoz menjen, de az ott veszteglő hajó kapitánya nem hajlandó őt elvinni. Amikor megtudja, hogy a hajó braavosi, eszébe jut a Jaqen H'ghartól kapott érme. A kapitánynak adja, és így szól: Valar morghulis. A férfi rögtön beleegyezik, hogy elviszi Braavosba.

Meereenben

Meereenben Daenarys királynői audienciát tart. Legelőször egy öreg felszabadított érkezik, aki rabszolgaként egy nemesember gyeremekeinek tanítója volt, és Daenarys meghökken, amikor azt kéri, hadd lehessen újra rabszolga gazdájánal, mert akkor jó és kényelmes élete volt, míg most nincs miből megélnie. Daenarys, bár meglepődik- és kicsit el is gondolkodik tettei helyességén- engedélyezi az öregembernek, hogy egy évig tartó szerződést létesítsen gazdájával. A következő ember egy szörnyű hírt közöl- Dany szabadon kószáló sárkánya. a fekete Drogon megöltehárom éves kislányát! Dany elszörnyedve fogadja a rettenetes hírt, és szomorúan, de kötelességtudóan megláncolja két, Meereenben maradt sárkányát, hogy azok ne csinálhassanak ilyen szörnyűséget.

Királyvárban

Királyvárban Cersei Qyburn nagyúrral együtt az elhunyt Oberyn Martell mérgezett lándzsája által megsebesített Gregor Cleganet fgyelik, amint a mantikór méregtől haloklik. Bár Qyburn bevallja, hogy nagyon nehéz lenni megmenteni Cleganet, Cersei megparancsolja, hogy próbálja meg. Qyburn munkához lát. Cersei ezután apjához megy, és közli, hogy nem hajlandó feleségül venni Loras Tyrellt. Tywin nagyúr azonban nem hajlandó engedni, mondván- most, hogy Joffrey halott, az ő frigyük egyesíthetné a Lannistereket és a Tyrelleket. Cersei apja elől Jaimehez menekül, aki viszont Tyrion halálos ítéletét tartja felhábotítónak.

Aznap este Tyrion megadóan várja kivégzését, amikor váratlanul megjelenik Jaime, és kiereszti cellájából. Elmondja, hogy Varys segítségével szerzett egy hajót, ami elszállíthatja a Szabad Városok biztonságába. Tyrion megköszöni Jaimenek, hogy megmentette az életét, és készül elszökni, amikor megtalálja sz apja lakosztályába vezető titkos folyosót. Úgy dönt, "meglátogatja" apját. Tywin nagyúr lakosztályába érkezve döbbenen találja Shaet apja ágyában. A lány rátámad, Tyrion pedig hirtelen haragjánan megfojtja az áruló lányt, ám tettjét rögtön megbánja. Tywin nagyúr iránti dühe azonban hirtelen fellobban, ezért felkap egy számszeríjat, és az árnyékszékre siet, ahol megtalálja apját. Tywin nagyúr megparancsolja, hogy tegye le a számszeríjat, és nyugodtan beszéljenek. Azt is bevallja, hogy nem akarja kivégeztetni Tyriont, hanem a Falra akarja küldeni. Tyrion nem engedelmeskedik, számszeríjával sakkban tartja apját, és elmondja, hogy megölte Shaet. Amikor apja azt válaszolja, hogy nem számít, Tyrion dühében lelövi Tywin nagyurat, kioltva életét. Utána elhagyja a lakosztályt, és Varyshoz siet, aki fölteszi a hajóra, és visszaindul a palotába, amikor meghallja a Tywin halálát jelző harangokat. Rögtön rájön, hogy Tyrion ölte meg apját, és arra is, hogy mindenki rá fog jönni, hogy öő segített a törpének, ezért irányt változtat, fölül a hajóra, és Tyrionnal együtt elhagyja Királyvárat.

Az epizódban megjelenő szereplők:

Havas Jon Mance Rayder Stannis Baratheon Tengerjáró Davos Óriásvész Tormund Arya Stark Sandor Clegane Aemon Targaryen Tarthi Brienne Podrick Payne Daenarys Targaryen Barristan Selmy Missandei Tyrion Lannister Tywin Lannister Cersei Lannister Jaime Lannister Varys Qyburn Pycelle Gregor Clegane Shae

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki